REVIEW | Lady Speed Stick

donderdag 5 maart 2015


Waarschijnlijk hebben jullie er wel eens van gehoord of over gelezen op andere blogs: De Lady Speed Stick. Het is een bekend deodorantmerk in Amerika en veel meiden zweren erbij. Helaas wordt het merk niet verkocht in Nederland (althans, niet in de normale winkel) dus toen ik in Amerika was wilde ik ook wat van die sticks meenemen om te proberen. Ik kocht er vier stuks in twee varianten: invisible dry powder fresh en invisible dry shower fresh. Ik was onwijs benieuwd en begon ze in Florida eigenlijk meteen te gebruiken. Zoals jullie waarschijnlijk zien zijn het geen spuit- maar smeerdeo's. Vandaag neem ik deze variant onder de loep en deel ik mijn ervaringen met jullie!

Allereerst de prijs, je betaald zo'n drie a vier dollar (verschilt per winkel) per stuk. Ik kocht ze in een setje en ik geloof dat ik er toen zo'n 5 dollar voor heb betaald. Je hebt overigens nog veel meer varianten, maar deze had ik gezien op internet dus besloot om deze te kopen om eerst eens te testen.


Zo zit de deo verstopt in de verpakking. Aan de hand van het draaiwieltje aan de onderkant draai je steeds een stukje deo uit de verpakking. Ik draaide eerst een gigantisch stuk om te kijken hoeveel er in zou zitten, maar het lukte me niet om het weer terug te draaien, oeps! Gelukkig kwam ik er later achter dat dit wel kon, dus kon mijn gigantisch uitgedraaide weer stuk veilig terug in de verpakking.


De geur is lekker fris en de deo smeert heel erg fijn. Het is geen dunne deo, maar best wel een dikke substantie. Het voelt een beetje alsof je je oksels aan het verzorgen bent met een soort crème. Ik vind het zelf wel fijn, maar je moet er wel even aan wennen als je altijd spuitdeo gebruikt. Je moet wel eventjes heen en weren omdat de deo dan zacht wordt en zich hecht aan je huid. Hij laat niks achter op je huid op het moment zelf (zie foto hieronder), maar het kan zijn dat je na het sporten bijvoorbeeld wat witte plekjes hebt. Dit veeg je natuurlijk gewoon simpel weer weg, maar het is wel fijn om te weten.


En dan natuurlijk de werking. Ik kan je een ding zeggen, het werkt echt geweldig! Ik ben sowieso niet iemand die heel erg zweet, maar met deze deo is dat bijna helemaal verleden tijd. 'S ochtends smeer ik de deodorant op en 's avonds ruik ik nog steeds diezelfde geur als in de ochtend. Als ik onwijs heb gesport is het wel een iets ander verhaal, hoewel de geur van de deodorant dan nog steeds de overhand heeft en je eigenlijk niet echt zweet ruikt. Ik vind het in ieder geval een onwijs fijne deodorant en ben ook blij dat ik vier stuks heb gekocht. Je doet er lang mee, want na drie maanden zit ik nog steeds bij mijn eerste deodorant. Wat ik wel nog even wil melden is dat er veel discussie is over de ingrediënten van de deodorant. Er zit een stofje in waarvan mensen melden dat je daar borstkanker van kunt krijgen. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit het geval is en kan gebeuren, maar wil het jullie wel meegeven als jullie deze deodorant ook zouden gaan gebruiken. Als het goed is zit dit stofje in bijna alle deodorants, maar is het in deze een iets hoger gehalte. Ik vind het in ieder geval een fijne deodorant en mocht je hem willen testen kun je op internet webshops vinden die ook verzenden in Nederland. Wat is jullie favoriete deodorant? Love, Roshelle.

Volg LifeOfRoshelle - Facebook Instagram -  Twitter - Bloglovin' Youtube - 

3 opmerkingen
  1. Goede review! Ik heb deze ook een tijd gebruikt; totdat ik een soort van immuun werd voor de deo. Nu gebruik ik er een van secret. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super fijne review om te lezen! Je hebt me overtuigd, deze ga ik zeker aanschaffen als ik ze weer tegen kom!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil hem nog steeds heel erg graag gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen