FOOD | De heerlijk 10 daagse

dinsdag 24 juni 2014

Tweemaal per jaar is er de zogenaamde 'heerlijk 10 daagse' waarbij je de kans krijgt om voordelig te eten bij een restaurant met een michelinster. Een paar weken terug waren er weer van die dagen en mijn moeder en zus vroegen mij dit jaar ook mee. Vorig jaar waren zij al eens geweest en dat was toen goed bevallen! Ik vond het best wel spannend want het ging nu niet om een stukje kip met wat frietjes uit te oven, dit was echt culinair!


We kozen voor een restaurant in Bakkum, met 1 ster. Het diner was helaas al volgeboekt dus hebben wij gekozen voor een lunch. Bij binnenkomst werd je jas erg netjes aangenomen en werd je naar de tafel begeleid. Zelfs je stoel werd aangeschoven. De vaste ober van de tafel heette ons van harte welkom en vertelde het menu. Met grote vraagtekens boven mijn hoofd luisterde ik aandachtig en heb ik alles maar over mij heen laten komen want niks klonk bekend. Bij aankomst stonden er wat olijven, gezoute amandelen en nog iets waarvan ik even niet meer weet wat.


Spannend! Daar kwam de amuse vooraf. Drie mini hapjes op een schaaltje. Van links naar rechts was het een aspergemousse, een soep van krab- en rivierkreeft en rechts een crème brûlée gemaakt van geitenkaas. Jummie, dat klinkt lekker! Ik nam een hap, maar eigenlijk vond ik geen van deze gerechtjes lekker en schoof ik ze door naar mijn zus. Ik vreesde natuurlijk voor de rest van de lunch, want dat zou zonde zijn.


Daar kwam het voorgerechtje aan. Dit was ook een gerecht met kreeft en de ring eromheen was gemaakt van mango. Ik weet niet precies meer wat het allemaal was, maar dit was erg lekker. Het hoofdgerecht was een ossenhaas in een saus van een rode wijn met groente uit eigen tuin. Bovenop lag een soort krokant koekje gemaakt van aardappel. Ik ben een echte vleeseter dus dit vond ik ook heerlijk. De gerechten klonken overigens wat luxer uit de mond van de ober, maar ik kon het niet zo goed onthouden, haha!


En als toetje kregen we een heerlijk bordje met witte chocolade, aardbeien en frambozen, aardbeiensaus, een bolletje mangoijs, schuim en dat gele rondje wat op een dooier lijkt was ook gemaakt van mango. Ik vind het toetje altijd smullen en deze was echt heeeeeerlijk! Ik had er overigens voor gekozen om bij elke gang een wijn te nemen en al met al was het echt een succes. Gelukkig vond ik alleen de amuse niet zo lekker, maar de rest ging er in als koek. Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die dit ook wel eens hebben gedaan! Love, Roshelle.

Volg LifeOfRoshelle - Facebook Instagram -  Twitter - Bloglovin' Youtube - 

6 opmerkingen
  1. want to eat everyhinggg
    kisses

    NEW OUTFIT IN MY BLOG: OFF TO THE BEACH
    http://showroomdegarde.blogspot.com.es/2014/06/off-to-beach.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw dit klinkt echt geweldig!
    Ik ben helemaal fan van eten en koken en het lijkt me een geweldige ervaring om een keer in een Michelinster restaurant te eten! Gaaf dat je dat eens mee mocht maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen! Het is een stuk betaalbaarder dan normaal, dus de kans om het eens te proberen! :-)

      Verwijderen
  3. Oooh seg dat ziet er allemaal heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker! Vooral dat toetje lijkt me goed smaken!

    BeantwoordenVerwijderen